REKLAMA
Infra
Ochrona
Szelag
START
W numerze 3/2019 m.in.: -

Przegląd konstrukcji autobusowych oferowanych w Europie, prezentowanych na targach autobusowych w 2018 roku

Opory ruchu pojazdów komunikacji miejskiej z napędem elektrycznym – zależności empiryczne

Liberalizacja rynku dalekobieżnych przewozów autobusowych w Niemczech – od konkurencji do monopolu

Autonomiczne auta – wizja niedalekiej przyszłości

Bezpieczeństwo pieszych w krajach rozwijających się na przykładzie Ghany

 

 

Artykuły on-line do nr 12/2017 dostępne w zakładce Do pobrania,

a od 2018 r. na stronie www.ceref.pl

 

 

Instytut Naukowo-Wydawniczy SPATIUM sp. z o.o. ul. 25 Czerwca 68 26-600 Radom tel.: +48 48 369 80 74 fax.: +48 48 369 80 75 wydawnictwo@inw-spatium.pl http://inw-spatium.pl

Targi, niczym zaprojektowane przez Pininfarinę

Doskonale zaprojektowany autobus czy samochód osobowy, taki jaki wychodził spod ołówka Battisty Pininfariny, aby odnieść na motoryzacyjnym rynku sukces musi mieć kilka cech, które ten sukces gwarantują. Musi być piękny, praktyczny oraz zachwycić branżę w odpowiednim momencie. Cechy doskonałego pojazdu posiadają także, organizowane w Targach Kielce od 2003 roku Międzynarodowe Targi Transportu Zbiorowego TRANSEXPO.

 

Czytaj całość...
Transport i Komunikacja w Expo Silesia

Już 16–17 kwietnia w Sosnowcu odbędzie się 11 edycja Targów Transportu Publicznego SilesiaKOMUNIKACJA, jest to największe wiosenne wydarzenie dla branży w południowej Polsce. Dzięki połączeniu ekspozycji targowej z bogatym programem wydarzeń towarzyszących SilesiaKOMUNIKACJA stała się ugruntowaną platformą wymiany poglądów i doświadczeń na temat transportu publicznego. Targi od lat wspierają najważniejsze firmy przewozowe i instytucje branżowe z terenu województwa śląskiego. Targom Transportu Publicznego towarzyszyć będą Targi Transportu Turystycznego SilesiaCOACHEXPO oraz Salon Wyposażenia Warsztatów MotoSerwis Expo.

KONTAKT:

SilesiaKOMUNIKACJA: tel. kom.: +48 510 030 321 |

e-mail:

TRANSPORTEX: tel. kom. +48 510 031 732

e-mail:

 

Wstęp na Tragi jest bezpłatny po wcześniejszej rejestracji on-line na stronie www.silesiakomunikacja.pl lub www.tslexpo.pl

 

Czytaj całość...
Debiut elektrycznych Solarisów w Krajach Bałtyckich

 

Nadbałtyckie miasteczko Jurmała na Łotwie zakupiło 2 elektryczne autobusy marki Solaris. Bezemisyjne Urbino 8,9 LE electric wyjadą na ulice kurortu w trzecim kwartale 2019 r. Będą to pierwsze elektrobusy Solaris nie tylko na Łotwie, ale i w innych Krajach Bałtyckich. Zamówione elektrobusy to niskowejściowe pojazdy o długości 8,9 m. Zostaną wyposażone w baterie Solaris High Energy o pojemności 160 kWh, które będą ładowane poprzez wtyczkę plug-in umieszczoną po prawej stronie autobusu za tylną osią. Stan naładowania magazynów energii wraz z liczbą kilometrów, jaką może pokonać pojazd, będą wyświetlały się na pulpicie kierowcy. Źródłem napędu w elektrycznym Urbino będzie centralny silnik trakcyjny.

 

Czytaj całość...
Hybrydy nowej generacji w Toruniu

 

Nowoczesne, bogato wyposażone, ułatwiające podróżowanie osobom niepełnosprawnym, ekologiczne – do Torunia docierają kolejne nowe autobusy. Zasilane olejem napędowym Solarisy już wożą pasażerów. Hybrydowe MAN-y wyjadą na trasy niebawem. Przypomnijmy, że w tym roku miasto, za pośrednictwem Miejskiego Zakładu Komunikacji, kupiło aż 35 nowych autobusów: 21 zasilanych olejem napędowym Solarisów i 14 MAN o napędzie hybrydowym. W historii toruńskiego MZK to największy autobusowy zakup w jednym roku. Solarisy kosztowały ponad 25,5 mln zł brutto. Z kolei umowa z firmą MAN opiewała na 24,8 mln zł brutto.

 

Czytaj całość...
Ciechanów ma swój pierwszy autobus elektryczny

 

Solaris Urbino E 8,9 LE electric, czyli pierwszy miejski autobus elektryczny, zasilił już flotę ZKM w Ciechanowie. Pojazd jest proekologiczny i całkowicie bezemisyjny. Został kupiony dzięki pozyskaniu przez miasto 90% dofinansowania. Autobus jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 160 kW. Posiada litowo-jonowe baterie trakcyjne o łącznej pojemności 160 kWh. Pojemność baterii umożliwia przejechanie od 120 do 160 km przy całkowitym naładowaniu baterii. Zależy to od warunków, w jakich pojazd jest eksploatowany, od techniki jazdy oraz obciążenia. Baterie autobusu są ładowane w systemie plug-in (ze standardowej sieci elektrycznej) prądem o wysokim napięciu. Autobus wyposażony jest w system rekuperacji energii. Oznacza to, że baterie autobusu są doładowywane podczas jazdy energią elektryczną wygenerowaną w czasie hamowania pojazdu.

 

Czytaj całość...
<< Start < Poprzednia 1 2 3 4 Następna > Ostatnia >>

Wyniki 1 - 9 z 35
REKLAMA
Clicktrans
Wojtyła 1